I LOVE TO SHARE MY TRUE LIFE, TRUE LOVE, TRUE MOTIVATIONAL, INSPIRATIONAL, TRUE HEALTH, TRUE BEAUTY WITH THE TRUE NATURAL SUPPLEMENTS..
WELCOME HERE AND THANK YOU FOR VISITING SUPERBGOJES.BLOGSPOT.COM

Thursday 10 September 2015

MLM SHAKLEE MEMATUHI SYARIAH


Yes!!!....HAMPIR tak percayalah..saya masih setia bersama SHAKLEE!!
huh..kalau dulu sebut MLM ...errmm..perasaan negatif mula menerawang dalam diriku!!!
Suami pun ada kisah tersendiri dengan MLM...
termasuklah diri saya sendiri..yang sememangnya "HANGAT-HANGAT TAHI AYAM" sahaja...

Tapi...tidak dengan SHAKLEE!!
BEZA AMAT-AMAT!

>> YURAN KEAHLIAN?
Murah bebenor... tak la sampai kena buat loan...
RM80.00 SEUMUR HIDUP!!!
dan yang paling terkesan... tiada sistem 'pairing', tiada istilah orang join, upline dapat komisyen.


                           
Artikel berkaitan hukum menjalankan perniagaan MLM


Kalau nak FREE MEMBERSHIP...ada caranya!.. dan dengan kelayakan FREE MEMBERSHIP ni..dapatlah "BONUS" next month nya..

Konsep SHAKLEE, ada jual..ada beli.. bukannya ada harga-harga kemasukan secara pakej ...DIAMOND ka...PLATINUM ka.. GOLD ka.. semua sama je..RM80 seorang seumur hidup...

>> GROUP COACHING BEST!!
tak sangka!!..
mudahnya berbisnes SHAKLEE..

tapi JANJI KENA KUAT SEMANGAT dan kena bertindak LUAR BIASA laaa...
Tips nak BERJAYA JADI JUTAWAN semuanya disediakan.. hanya terpulang pada empunya diri..KAU NAK BUAT...ATAU KAU NAK DUDUK JE DIAM SITU???

Mentor yang hebat!.. dah pun ada MODEL MENTOR yang telah berjaya dapat 5-6-7 angka dalam sebulan..berbulan-bulan!!..TAPI itu bukanlah suatu yang membuat diri saya tertarik pada awal join Shaklee ini..sebab...saya sebenarnya tak tahu SHAKLEE ni MLM..dan tak tahu pun bisnes Shaklee ni kalau buat betul-betul dapat menjana pendapatan yang tidak terjangkau dek akal...
niat mulanya, nak tolong ibu menyusu, ibu hamil sihat dan dapat menyusukan bayinya sehingga usia 2 tahun...

Pendapatan 5-6-7 angka yang sebenar, adalah fokus saya untuk melangsaikan hutang piutang riba kami..dan ingin memberi manfaat pada orang yang memerlukan.

>> AMALAN ROHANI DITEKANKAN!!
Alhamdulillah...saya sekarang lebih bahagia tenang dengan kehidupan yang ada matlamat dunia akhirat...hendak berniaga dalam menegakkan agama Islam...menjauhi Riba, Hutang.. nak setelkan hutang piutang yang ada niiii... baru lah tak terasa terbeban... ;)

Kalau tak join grup JUTAWAN SHAKLEE ni..serius, saya seorang yang selalu bernegatif...dan juga nak memulakan amalan-amalan rohani tu pun...rasa macam payah sangat!..


Tapi, grup kami memang menerapkan amalan rohani ini...seiring laa...KAYA JIWA..KAYA HARTA..kan?
alhamdulillah, mentor saya ada anjurkan kelas tafsir Al-Quran setiap minggu... saya dan suami bersama-sama menghadiri kelas tersebut.



  
Saiful Nang dan Ustaz Shauqi adalah salah seorang 
daripada 20 orang pengasas Rumah Pengasih Warga Prihatin (RPWP).



Setiap minggu diadakan, tenaga pengajar tetap adalah Ustaz Shauqi

Syukur, apa yang kami nampak, setiap perniagaan perlu dijalankan dengan berpandukan sistem Al-Quran.

Bersandarkan ayat Al-quran, surah As-Saff (61), ayat 10-11, ~tawaran berniaga dengan ALLAH.

Tafsiran ayat 10;
"Wahai orang-orang yang beriman! Mahukah kamu Aku tunjukkan suatu perdagangan yang dapat menyelamatkan kamu dari azab yang pedih?"

Tafsiran ayat 11;
"Iaitu kamu beriman kepada Allah dan Rasul-Nya dan berjihad di jalan Allah dengan harta dan jiwamu. Itulah yang lebih baik bagi kamu jika kamu mengetahui"

**Asbabun Nuzul ayat 11;
"Sa'id bin Jubair meriwayatkan, ayat ini diturunkan berkenaan dengan kaum muslimin yang tatkala QS 61:10 diturunkan, perniagaan tersebut, tentu kami akan memberikan segenap harta dan keluarga untuk itu." 
(HR. Ibnu Abi Hatim)

Dan ianya perlulah dilaksanakan secara "KAFFAH" (total, bersungguh-sungguh, buat sampai habis).
Bersandarkan pada surah Al-Baqarah (2), ayat 208...


                                                                    Tafsiran ayat 208;

"Hai orang-orang yang beriman, masuklah kamu ke dalam Islam keseluruhan(kaffah), dan janganlah kamu turut langkah-langkah syaitan. Sesungguhnya syaitan itu musuh yang nyata bagimu. [QS. 2]"

rujuk harfiah per kata .. maksud kata demi kata... ada word "kaffah" dalam ayat 208 tu.

nampak tak PERKATAAN KAFFAH TU..
Allah suruh masuk secara keseluruhan..
kalau kita baca ayat ni tulis, masuk dalam islam secara keseluruhan

TAPI KALAU KITA KAJI AYAT tu... huraiannya:
dalam apa pun TUGASAN/PEKERJAAN YANG KITA MASUK, masuk secara "KAFFAH", tugasan/pekerjaan kita sebagai peniaga sebagai ibu isteri sebagai apa-apa pun.

Kalau dikaitkan dengan bisnes Shaklee yang kami join ini...makanya, kami kena laksanakan ia secara KAFFAH...buat sampai habis...keseluruhan, total...bersungguh-sungguh, untuk apa??.. untuk misi menegakkan Islam di dalam perniagaan dalam membasmi HUTANG/RIBA... dan membantu memberi manfaat pada orang lain.
ramai yang banyak hutang kan..termasuk jugalah saya dan suami...huuhuuuh...

Kalau cakap pasal hutang/riba pula..pun ada ayatnya dalam Al-quran..tapi..nanti saya kongsikan ye.. hihihih...

SHAKLEE MLM BEST
Saya bersama award yang diterima...
replika kunci kereta..tanda saya mendapat
"CAR BONUS" dalam bentuk CASH setiap bulan!!

>> CASH BONUS!!
Tiap bulan masuk bonus!!..
Tiap tengah bulan pulak tuh..
tersenyum syukur...alhamdulillah...dapatlah melangsaikan hutang riba kan... hihiih...

>> CAR BONUS!!
Tak dapat kereta...
tapi dapat dalam bentuk CASH RM...setiap bulan tauuuu....

SERONOK syukur..kalau tak nak beli kereta..duit tu boleh simpan bayar hutang ke..saving ke... target tabung umrah/haji ke...

>> BONUS MACAM-MACAM!!
Alhamdulillah, pelan marketing SHAKLEE adil dan saksama!!..
siapa yang buat lebih, dia dapat!
siapa yang tak buat??.. tak dapatlah apa-apa!!..
kiraan BONUS yang MENARIK!!..

dan...tiada istilah UPLINE GOYANG KAKI!!..Tiada istilah DITINDAS...
Walaupun anda ada 100 orang anak yang join, tapi maybe dalam 60 orang sahaja yang aktif, kiraan bonus hanya berdasarkan 60 orang sahaja..BUKANNYA berdasarkan 100 orang tu..
kiranya bonus kami tu, bukannya senang nak dapat tau...bukannya lagi ramai join..lagi banyak bonus dapat.. hohohoho..salah konsep tu...

Shaklee is, lagi ramai anak empayar yang aktif dan semangat waja...berusaha gigih...yang buat sungguh, lagi banyaklah bonus tu akan dapat!!!... opppss.. bukan upline je dapat tau... mereka pun akan dapat apa yang upline dapat..
dan yang paling best??.. Ada terjadi BONUS downline lagi BESAR dari upline... haaa.. best ke best?? Adil..sungguh ADIL!!

Pembelian stok pula, harga yang sama dengan apa yang upline beli. Tiada istilah, aku dah rank tinggi...aku dapat less banyak... kau baru join...kau beli dengan harga biasa...
Sama rata..adil saksama..

>> TRIP FREE 6 STAR!!
Alhamdulillah, Shaklee menawarkan free trip ini ADIL dan SAKSAMA...
Untuk yang MUSLIM..sangat-sangat beruntung...dapat pilih samada nak ke Umrah/Ziarah ataupun ke negara Europe...

Yang mana bangsa Cina, India tu...mereka hanya ada pilihan untuk ke negara Europe sahaja.

Syukur alhamdulillah, tahun lepas saya dapat tiket international...dan satu tiket local (tidur di Hotel Sunway). Tiket international tu saya berikan pada suami...sebagai hadiah kerana telah banyak menyokong dan berkorban untuk saya, walaupun pada awalnya tidak menyokong. Kami sepakat memilih Umrah/Istanbul ketika itu...

Tak terkata, pabila dapat peluang sebegini...menjalankan ibadah umrah dengan layanan VVIP...siapa sangka??.. sebab, kami dulu plan nak pergi sendiri.. bila dapat peluang begini, rasanya perlu di grab dengan sewajarnya..

Kalau pergi sendiri, tak de la nak merasa hotel yang best, layanan VVIP, melawat tempat-tempat yang menarik...makan tempat restoran yang sangat terbaik... rezekilah pada kami... hasil usaha penat lelah saya berbisnes SHAKLEE..berbaloi....

tahun ini pula, pilihan antara Umrah/Dubai atau Itali. Saya buat pilihan untuk ke Itali. Tapi bukan saya yang pergi...saya berikan pada mama saya pula..
errmmm, pada saya...saya puaskan hati orang tersayang saya dahulu..yang banyak berkorban, mendoakan kejayaan saya dalam bisnes Shaklee ini...

Kali ni, dapat satu tiket international juga..so mama je la yang pergi...
In shaa allah, penerbangan pada November 2015 ini...musim sejuk tuu.. tak pe, Shaklee akan sediakan jacket, mafla, beg semua...plus...DUIT POKET  tauuu... huhuhu..best sungguh!!..

Hotel bukan calang-calang..memang 6 star hotel.
Penerbangan kali ni ke Itali, 3 kapal hanya dari Shaklee Malaysia..
alhamdulillah...ramai yang dapat rebut peluang keemasan ni!!..

SHAKLEE MLM BEST
Saya pilih ITALI...

Untuk dapatkan tiket international/local ni, ada caranya pula..haaa...semuanya berdasarkan pencapaian kita dalam tahun yang lalu...

ALHAMDULILLAH...kerana itulah saya masih bertahan...dan sayangkan empayar SHAKLEE saya!!..

Empayar saya sedang berkembang pesat!!...
Gelaran mommy, nanny, moyang..sume dah ada dah...hihihi...


SHAKLEE MLM BEST
Keluarga saya adalah penyokong terhebat saya!!!

JOM SERTAI ELEGANT MILLIONAIRE CASTLE (EMC)!!
Hubungi Elly sekarang untuk mengetahui lebih lanjut...
in shaa allah...Elly bantu dan guide anda... ;)



    ELLY 0192221610
    SID: 914472
    COD: PUTRAJAYA, NILAI, SALAK TINGGI

    Emel: syamelly29@gmail.com


    Salam sayang;
    Elly Khalid

No comments:

Post a Comment

Back To Top