I LOVE TO SHARE MY TRUE LIFE, TRUE LOVE, TRUE MOTIVATIONAL, INSPIRATIONAL, TRUE HEALTH, TRUE BEAUTY WITH THE TRUE NATURAL SUPPLEMENTS..
WELCOME HERE AND THANK YOU FOR VISITING SUPERBGOJES.BLOGSPOT.COM

Monday, 17 August 2015

TABIAT MAKANAN SIHAT UNTUK ANAK...Mommy sayang kalian....

Assalammualaikum pembaca Superbgojes semua...
hari ni lambat bersiaran, menguruskan anak dan rumah... ;)

Sarapan apa pagi tadi?
Saya??..oh..memandangkan nasi ada lebih dari malam tadi...maka saya pun buatlah Nasi Goreng Cili Padi...

Cili padi untuk anak-anak??..hihihihi...
anak-anak saya sedari kecil lagi kami sudah mengajar makan makanan pedas...
sebab saya dan suami memang sukakan makanan pedas..

Jadi, mudahlah bagi kami nak masak...sekali je sama rasa..tak perlu asing-asing...atau buat lauk khas untuk mereka... 

Si kecik tu, Nur Dini Imanina baru berusia 2 tahun 7 bulan, makan jekkk... komen "Dash,,,dash.." (pedas,,,pedas...), tapi balun jugak..mintak air minum..pastu sambung balik makan..hehehe..
Begitulah kerenah anak-anak saya...



Nasi goreng cili padi, sarapan pagi kami...

Errrmmm... masing-masing bila nampak mommy dah masak...semua dah tak sabar nak makan... Letak sayur, goreng ikan bilis..dan telur dadar tabur gitu...memang mereka nak NGAP laju-laju!!..

Nanti dulu ye...mommy nak snap gambar dulu... (hihihihi,,,,sabor je la mommy ni kannn...??)
Emeer bukan main hangin ngan mommy...asyik-asyik amik gambar... kikiki...
Siap bentang tikar (senang anak-anak nak makan,,,), Abang Aisy siapkan pinggan, sudu/garfu, cawan, air..lengkap!!...

Maka, makanlah kami semua..huisshh...memang pedas kata mereka....tapi??..nampaknya bertambah-tambah...Aisy dan Emeer je 5 pinggan!!.. Dini, 2 pinggan. Ibu hamil ni...3 pinggan!!.. kikikik..


Tu je la Nasi Goreng yang tinggal...tak berani mommy nak makan...nanti
akan ada je yang mintak...huhuhuhu....


Rutin tiap hari, mommy berikan Vitalea Kids dan Chewable Vita C Plus kepada Aisy, Emeer dan Dini.... memang WAJIB kena makan...mereka pun kadang tahu sendiri...

Ibu ayah nak tahu khasiatnya?...
errmmm..jom baca..saya kongsikan sedikit...


VITALEA KIDS ; perisa anggur

Ia adalah MULTIVITAMIN WAJIB untuk kanak-kanak...
Membekalkan 18 jenis vitamin dan mineral untuk kanak-kanak.

Kebaikan:
>> Vit B: membantu dalam peningkatan minda, penghasilan tenaga & fokus.
>> Kalsium & Vit D; membantu dalam kesihatan tulang.
>> Iodin; pertumbuhan yang normal, penghasilan hormon.
>> Zink; sistem imunisasi dan merawat luka.
>> Vit A; penglihatan.
>> Magnesium; Kesihatan tulang, dan mengekalkan sistem saraf / otot yang normal
>> Vit C; gusi, gigi dan kulit yang sihat.


CHEWABLE VITA C PLUS pula berperisa Oren.

Kebaikan:
>> menguatkan sistem imun kanak-kanak.
>> meningkatkan penyerapan zat besi daripada sumber bukan daging.
>> kesihatan tulang, gusi, gigi dan struktur am tubuh badan.

SESUAI UNTUK KANAK-KANAK YANG SUKAR MENELAN TABLET.

Mudah sahaja..
Ianya seakan gula-gula..
Hanya kemam, gigit, kunyah, hisap...

Hasilnya, alhamdulillah dengan izinNYA mengambil secara konsisten... Sakit demam selsema batuk JARANG SEKALI...

Jom kita usahakan beri makanan yang sihat untuk anak-anak....
Anak sihat, Anak cerdas!!!
"HEALTHY HABITS FOR KIDS..."

Anda BERMINAT?...
Hubungi saya SEKARANG!!



 ELLY 0192221610
SID: 914472
COD: PUTRAJAYA, NILAI, SALAK TINGGI

Emel: syamelly29@gmail.com


Salam sayang;
Elly Khalid



No comments:

Post a Comment