I LOVE TO SHARE MY TRUE LIFE, TRUE LOVE, TRUE MOTIVATIONAL, INSPIRATIONAL, TRUE HEALTH, TRUE BEAUTY WITH THE TRUE NATURAL SUPPLEMENTS..
WELCOME HERE AND THANK YOU FOR VISITING SUPERBGOJES.BLOGSPOT.COM

Tuesday, 18 August 2015

PUTIH, GEBU, SIHAT

Errmmm..tentunya sukakan pada KECANTIKAN kan..tu sebab baca entry ni...
hihihi.. alaaa..gurau pun tak boleh... ;)

Anyway..semua orang sukakan pada KECANTIKAN....
Just nak share hari ni..tentang powernya..pentingnya KOLAGEN perlu dalam badan kita...

Kolagen yang diperlukan dalam badan tidak boleh tercipta sendiri oleh badan kita...

Sustained Release VITA C dan Collagen Powder daripada Shaklee, sangat-sangat membantu diri saya dalam kecantikan luaran, dan dalaman.

Semasa saya hamil anak ketiga, ketika itu saya telah meninggalkan set skincare (buatan Malaysia), yang suatu ketika dahulu membuatkan wajah saya kelihatan glowing!!...ala-ala kulit bayi gitew... ahakksss...

Saya (bertudung merah) suatu ketika dahulu,.
harapkan muka je licin, cantik, putih..
huhuhuuh...fake giler..
tangan saya...adoi,.alamakkk!! gelapp!! hahahhaha

Tetapi itulah dia..haaa..tengok gambar saya tu ye...FAKE je tuuuu...harapkan licin je di luar..lapisan dalaman kulit saya tu..entah macam mana la rupanya...
Produk yang saya pakai tu hanya memutihkan, mencerahkan, melicinkan bab kulit muka sahaja...seksanya masa mengalami proses pengelupasan ketika itu..ahahahahha... dek nak cantik kan... haaa amek kau... terseksa sendiri.. masa tu saya tiada ilmu lagi tentang perlunya pentingnya menjaga dalaman dahulu,,yang nak??.. EFEK KESAN YANG CEPATTTTTT jeeekkkk... tak pikir jangka masa panjang.. ceeess...silap diri sendiri kannnn... huhuuhuh

Saya berhenti menggunakan skincare tersebut...dan bermulalah episod masalah kulit muka saya... YANG SANGAT TERUKKKKKK!!!!!!!!

>> HITAM!!
>> KELAM!!
>> KUSAM!!
>> GELAP!!
>> KASAR!!
>> BERPARUT..nampak jelas..susah nak hilang..

Akhirnya, semasa kandungan ketiga saya mencecah usia 8 bulan, saya menjadi PENGEDAR SHAKLEE yang SAH...

Bermulalah episod saya mengambil supplemen Shaklee secara berperingkat...
Ceritanya, habis sahaja 44 hari saya berpantang anak ketiga, saya mula mengambil Collagen Powder Shaklee satu sachet setiap hari. Vitamin C Shaklee memang dah consume sejak dari awal kandungan lagi....
Vitamin C Shaklee pun...ada kolagennya tau...haaa... best wehh...

Ditambah dengan Set Berpantang / Menyusu daripada Shaklee, konsisten mengambilnya...errmmmm....hasil yang begitu mengujakan diri saya dan suami.
Saya sendiri dan suami tak perasan pun tentang perubahan yang berlaku pada wajah saya..terusan consume jekkk...

Tapi, bila berjumpa dengan kawan-kawan, ramai yang dah mula menegur... kulit muka saya nampak FRESH dari dulu..DULU GELAPPP sangaaattttt...kata mereka laaa..sobs..sobs..sobs... hahhahha

Saya tak percaya, mahupun suami..dia mengejek lagi adala...
"PERASAN SYOK SENDIRI!!".... (sabar je laaa kan..tak support langsung!!.. huhuuhuh)

Akhirnya saya pun buatlah pic collage sendiri...nak tengok beza muka dulu..dengan keadaan semasa itu..
WAH...sungguh mengujakan saya!!...TAK SANGKA SANGAT-SANGAT....memang nampak lebih cerah, bersih..dan fresh..kata orang..NATURAL LOOK laaa.. nak kata ayat NATURAL BEAUTY..hihiihih..idokler beauty sangatttt... ;)

Perubahan wajah saya...
Tunjuk kat suami...errrmmm..barulah dia pun bersetuju dengan pendapat kawan-kawan saya tu..
haaa...tu laa kan..kita dah biasa tengok...tak perasan laaa... haa giteww... kikikik....

Anyway, saya lebih sukakan kecantikan itu terserlah secara semulajadi dan selamat....
Alhamdulillah, telah menemui pengubat duka lara... ;)

Kolagen tu ibarat macam gam tau dalam badan kita..
kalau nak tahu..semakin usia kita meningkat, bermula umur 25 tahun, tahap kolagen dalam badan kita akan merosot sebanyak 1.5% setiap tahun...

Kolagen akan berkurangan selari dengan peningkatan usia kita....

Haaa...tu diaa..bukan saya saja-saja cakap tauu...
Kajian tu daripada ...
2011 MINERVA Research Labs in collaboration with the University of Oxford NDOG.

Tu sebab bila semakin meningkat usia, kulit kita akan jadi KENDUR, KERING, KUSAM, JERAGAT, PIGMENTASI dan sebagainya....kerana kolagen yang tidak mencukupi dalam badan..dah tak de gam dah...dalam badan tuuuu...

Faham ke faham maksud "gam" ni...

ok ANANLOGI nya macam ni..
Nak buat rumah, batu bata perlu dilekatkan antara satu sama lain dengan simen kan...
haaa..kalau simen tu tak de..camne??? batu bata tak dapat dilekatkan antara satu sama lain.
Apa akan jadi pada rumah tu?? ROBOH kan....
sebab apa??.. SIMEN tak de...

SIMEN itulah ibarat KOLAGEN dalam badan kita, haaa... fikir-fikirkanlah...
So berbalik pada wajah kita...KOLAGEN tak cukup..maka tu lah terjadinya KEKENDURAN wajah dan sebagainya...

KOLAGEN ANDA CUKUP KE TAK??... ;)


Vitamin WAJIB saya untuk kecantikan semulajadi dan selamat 

Ok...SAYA NAK SEMUA YANG MEMBACA NI...CANTIK, SIHAT DAN MENAWAN...

Kekal bersama saya di http://superbgojes.blogspot.com/ untuk perkongsian lagi..
Inginkan sesuatu yang MENARIK untuk diri anda??
Saya sedia memberikan khidmat nasihat kepada anda...

Hubungi saya SEKARANG!!
Konsultasi PERCUMA untuk insan BERTUAH!!..



ELLY 0192221610
SID: 914472
COD: PUTRAJAYA, NILAI, SALAK TINGGI

Emel: syamelly29@gmail.com


Salam sayang;
Elly Khalid

No comments:

Post a Comment