I LOVE TO SHARE MY TRUE LIFE, TRUE LOVE, TRUE MOTIVATIONAL, INSPIRATIONAL, TRUE HEALTH, TRUE BEAUTY WITH THE TRUE NATURAL SUPPLEMENTS..
WELCOME HERE AND THANK YOU FOR VISITING SUPERBGOJES.BLOGSPOT.COM

Sunday, 16 August 2015

Bisnes Part/Full Time?.. Jom YES SHAKLEE!!

Alhamdulillah, tahun ini adalah tahun ke3 saya dengan SHAKLEE...

Kalau ikut kiraan dari mengenali SHAKLEE,,,dah 4 tahun...
Setahun saya jadi consumer...

Tetapi setelah "sesuatu" berlaku dalam kesihatan saya, beroleh kesihatan yang baik dengan SHAKLEE....maka, dengan rela hatinya saya menjadi PENGEDAR SHAKLEE yang sah...

Tiada siapa menyangka, keterjebakan saya di dalam bisnes MLM ini!!..
OMG...Saya sebenar seorang yang benci pada MLM!!..

Omongan orang, MLM..."MEETING LARUT MALAM'... dan macam-macam lagi...
Upline goyang kaki..makan duit downline laaa..
errrmmm...

Suami??.. Cukup terkejut dengan keahlian SHAKLEE saya...reaksi pertama beliau?
GELAK SINIS....
sebab suatu ketika dahulu sebelum kami berkahwin, suami juga pernah join SHAKLEE..tapi??.. tak boleh kekal lama, sebab...TERSALAH PILIH LALUAN/MENTOR....

Saya berkongsikan pengalaman hamil dan menyusu saya selama setahun saya mengambil SET SHAKLEE...
Alhamdulillah dengan perkongsian tersebut hanya secara "online" di hujung jari..berbekalkan smartphone saya...itulah KEDAI saya...

Bulan pertama join, saya berjaya meraih income tambahan (bonus SHAKLEE), dengan 4 angka..
Ya Allah...tiada siapa menduga saat itu..saya sebenarnya tak tahu pun SHAKLEE ni boleh buat duit..maksud saya..menambahkan pendapatan...

Yang saya tahu..aku nak tolong org..yang sama nasib macam aku...
yang mengalami masalah kesihatan ketika hamil..
yang mengalami kekurangan susu badan untuk menyusukan anak..

Itu sahaja NIAT saya...tak ada yang lain..(pada ketika itu...)
Tetapi, mentor saya memberitahu saya..
"Kita buat SHAKLEE kena NIAT yang betul..untuk menolong orang lebih sihat dan juga memberi manfaat yang lebih kepada orang lain...(peluang lebih memberi, peluang membantu menambahkan pendapatan kawan-kawan)

Alhamdulillah, berkat dorongan sokongan Mentor-mentor saya, saya berjaya naik rank pada bulan pertama saya join..dan merasalah bonus SHAKLEE pertama...dengan meraih 4 angka..

PERASAAN??..
huh..cukup teruja..rasanya, senang je rupanya buat bisnes SHAKLEE MLM ni..hahahha..sangkaan yang dulunya salah... (hihihiih..suka sangat BERSANGKA-SANGKA kann..tu lah padahnya...hahaha)

"Alaaa...saya tak pandai menjual laaa..."
"Alaa,,, saya sibuk la kat ofis..."
"Alaaa...saya tak reti laa nak buat-buat iklan ni..."
"Alaaa....saya tak pandai laa nak attract orang..."

Pelbagai alasan...ITU SAYA YANG DAHULU...ahahahha..

sekarang??.. haaa..TIDAK LAGI!!..
Saya berubah..menjadi seorang yang sentiasa ingin  mencari PELUANG dan RUANG..untuk KEJAYAAN menuju ke syurga..

yelaa..dalam ALQURAN pun kerap diulang...SEDEKAH, ZAKAT...
ALLAH menyuruh..PERINTAH hambanya untuk bersedekah, berzakat..

Kalau kita sebagai orang Islam, tak dapat nak memberi secubit harta kita...ermm..macam mana tu ye??.. Tu ayat PERINTAH dari ALLAH tau...(dalam surat cintaNYA..~Al-Quran...)

9/10 rezeki..adalah daripada PERNIAGAAN...
Maka, berniagalah kamu...untuk kejayaan SYURGA mu...

Bekalan harta dunia yang kita dapat seluas-luasnya, adalah BEKALAN AKHIRAT kita sebenarnya...
Mentor SHAKLEE saya, Pn. Shareeza Hashim (panggilan glamer Cery...hiihihih...), mendidik hati jiwa grup JUTAWAN agar sentiasa mengingati SIAPAKAH PEMBERI REZEKI kita...mendidik amalan rohani..yang pada saya, saya tidak nampak perkara ini dititikberatkan dalam MLM lain..grup lain laaa..(sebab saya dah pernah join macam2 MLM..xjumpa lagi yang camni...)...

Pada pendapat saya, kalau hanya berbekalkan "makan gaji", berapa banyaklah yang dapat kita bawak bekalan kita di akhirat??
Duit gaji dok habis bayar HUTANG..kereta, rumah, credit card, personal loan etc....kannnn...

Itu yang dulu akan ditolak dari gaji..penyudahnya?? baki tinggal berapa je nak sedekah/zakat.... padahal SEDEKAH/ZAKAT yang perlu didulukan...1/10 daripada pendapatan kita perlu disalurkan untuk sedekah/zakat...

itu saya cakap diri saya yang duluuuuu....suatu ketika dahulu,,,baki gaji saya tinggal rm200-rm300 jekk..lepas tolak hutang dan bayaran lain...huhuuhu...sediiihhhh.....nak kata boleh bagi 1/10 dari gaji pendapatan tu pun...tak lepassss...adoiii...

IMPIAN??...



Setiap orang ada IMPIAN masing-masing kan?? Tidak terkecuali saya!!..
Banyak IMPIAN saya...yang adakalanya TIDAK MASUK DEK AKAL puuunnn...hahahha...

Sampaikan suami saya memandang sinis dengan IMPIAN saya..
anyway, kalau anda nak tahu..suami saya memang dari awal tak menyokong keterlibatan saya dalam bisnes SHAKLEE ini..huhuhuh...sedih woooo... sobss..sobss..sobbs..

Tapi??.. sebenarnya itulah penguat saya untuk membuktikan sesuatu kepada beliau...saya berusaha gigih demi membuktikan yang saya BUKANNYA SEORANG YANG HANGAT-HANGAT TAHI AYAM.. (sebab dia tahu perangai saya..jenis yang beria pada awal jek..penyudahnya hampeh...hahahah...)...

IMPIAN saya, macam-macam..tapi yang betul-betul membuatkan suami saya mengagumi usaha saya, hasil saya..adalah kami dapat juga membeli KERETA IDAMAN kami sekeluarga...
dan juga, dapat memberikan PERCUTIAN PERCUMA kepada suami saya...TRIP PERCUMA SHAKLEE UMRAH ZIARAH / ISTANBUL...alhamdulillah....

Siapa sangka??.. huh..tiada siapa menyangka!!...
Bonus bulanan SHAKLEE semakin lama..semakin meningkat...

ALHAMDULILLAH, syukur dengan nikmat yang tak terhingga daripada SANG PENCIPTA..

Tiada yang MUSTAHIL sebenarnya....
ianya bermula dari diri sendiri..
Jika ada sesuatu "PUSH FACTOR" dalam diri anda..mesti kita akan bersungguh-sungguh 200% nak buat fokus sesuatu kerja...yang mana saya nampak SHAKLEE la pilihan saya sebenar..

SYUKUR...Allah kirimkan saya di laluan bisnes yang betul..
Mentor yang sangat mengambil berat..coaching tanpa mengira masa, pangkat, darjat, umur etc...
Mentor dan kawan-kawan yang sentiasa mengingatkan kita ke jalanNYA...

Menangis kegembiraan kesyukuran mendapat peluang seperti ini..yang mana mungkin saya dapat lagi??..

SETIAP YANG TELAH DIMULAKAN...PASTI WAJIB DIAKHIRI DENGAN SESUATU KEJAYAAN SEBENAR..

"Kita mencipta realiti
Kita sendiri, Jika kita
percaya nasib kita memang 
hidup susah, kita betul! 
Jika kita percaya kita
boleh hidup lebih bagus lagi,
Pun kita betul!!"
~ Dr. Azizan Osman~

Apa yang kita rasa..
Apa yang kita fikir..
Apa yang kita cakap..
dan Apa yang kita buat..
SEMUANYA ADALAH "DOA"....

Hati-hati dengan setiap kata-kata yang kita utarakan....


"SHAKLEE EFFECT" saya.....


Bisnes SHAKLEE sesuai dilakukan oleh semua orang...
secara Part time...atau Full Time. boleh je sebenarnya..
Janji SEMANGAT dan TIDAK PUTUS ASA...
Kejatuhan demi kejatuhan yang akan membuatkan kita BANGKIT LUAR BIASA!!..

Itulah diri saya.!!! Bisnes saya!!..
memang membawa perubahan dalam hidup saya, bukan saya pandang pada KEWANGAN sahaja..tetapi ianya adalah lebih kepada santapan minda dan rohani saya untuk akhirat...in shaa allah..

Anda juga boleh berbisnes seperti saya..

Salam sayang,
Elly Khalid



ELLY 0192221610
SID: 914472
COD: PUTRAJAYA, NILAI, SALAK TINGGI

Emel: syamelly29@gmail.com

No comments:

Post a Comment