I LOVE TO SHARE MY TRUE LIFE, TRUE LOVE, TRUE MOTIVATIONAL, INSPIRATIONAL, TRUE HEALTH, TRUE BEAUTY WITH THE TRUE NATURAL SUPPLEMENTS..
WELCOME HERE AND THANK YOU FOR VISITING SUPERBGOJES.BLOGSPOT.COM

Saturday 22 August 2015

5 SEBAB KENAPA IBU BERPANTANG NAK KEMBALI MANTAP!!

PERHATIAN kepada...Ibu hamil...Ibu yang baru bersalin...

HAMIL DENGAN SHAKLEE
Berat badan saya naik banyak masa ni!!..hahaah..OMG!!

Ok, saya nak kongsikan 5 SEBAB KENAPA IBU BERPANTANG NAK KEMBALI MANTAP!!
Semua, majoriti Ibu yang hamil, nak MANTAP kembali kan??.. Body nak macam sebelum hamil..atau paling best??.. nak macam zaman anak dara... btol? btol?


IBU BERPANTANG SHAKLEE
Saya ketika baru 45 hari bersalin..tengok jela pada lengan saya tu...



Errrmmmmm...itulah saya selepas 45 hari bersalin...disebelahnya, tu lah baby girl saya..Nur Dini Imanina, kini sudah berusia 2 tahun 7 bulan.... masa ni..memang dok pulun berbengkung dan disertai dengan Set Berpantang Shaklee...


SET BERPANTANG SHAKLEE
Start dari hari pertama bersalin, saya dah mengambilnya... ;)

Apa yang ada saya makan  semasa dalam Berpantang  dengan Shaklee??
  • Energizing Soy Protein (ESP)
  • Vitalea
  • B Complex
  • Sustained Release Vita C
  • Ostematrix
  • Zink
  • Alfafa Complex
  • GLA Complex
  • Lecithin 
  • Omega Guard
Banyak kan???.. hihihihi... tapi set asasnya... tak la sebanyak gitu... ;)

5 SEBAB KENAPA IBU BERPANTANG MEMILIH SET BERPANTANG SHAKLEE

1- Pemberi tenaga yang sangat SUPERB!!... 
Based dari pengalaman saya, selepas 2 minggu bersalin, saya sudah gagah. Saya bersalin normal..ada jahitan sedikit sahaja.. saya berpantang sendiri..mama saya hanya datang menjaga saya dalam 5 hari pertama sahaja. Selebihnya, saya uruskan sendiri hal baby...
dan yang paling best...orang yang melawat saya termasuk nurse dari Klinik Kesihatan yang datang untuk melihat saya dan baby...ingat saya dah sebulan bersalin..sebab, laju giler saya jalan..relax, tenaga lain macam!,,, bukan nurse je yg tegur tau..semua yang datang melawat menegur kegagahan saya...hahahhaha..
(sangat berbeza semasa berpantang 2 orang anak sebelum ini.masa tu tak kenal Shaklee lagi puuunnn....dan tak makan apa-apa pun,,,jamu ke..)
>> Tq pada ESP, VITALEA, OSTEMATRIX, B COMPLEX!!!

2- Membuatkan susu badan sangat MERIAH, PEKAT & BERNUTRISI...
Alhamdulillah...sejurus melahirkan Nur Dini Imanina, doktor terus memberikan dia pada saya...untuk penyusuan yang pertama... dah ada pengalaman..so, tak la rasa kekok nak memegang dan menyusukan bayi,.... ;)
Susu badan dah ada... (rezeki yang maha HEBAT daripada Allah...), dan semasa hamil lagi saya memang dah mengambil Set Hamil Shaklee.. dan saya selesa dengan bengkak susu yang cepat surut.. 
>> Ta pada ESP, ALFAF COMPLEX, LECITHIN

SUSU MERIAH DENGAN SHAKLEE
Bermula hari ke4 bersalin, saya dah start pump dan menyimpan stok
untuk keperluan Nur Dini Imanina semasa saya naik kerja nanti (bercuti pantang 90 hari).
Hasilnya, selama 45 hari pump, saya dapat mengumpul 120 botol!!...
Terpaksa invest beli Freezer..upright freezer..jenis berlaci.
Mudah bagi saya nak mengambil stok mengikut tarikh... ;)

3- Membuatkan luka jahitan dan bahagian dalaman cepat sembuh.
Alhamdulillah, berkat konsisten mengambil Set Berpantang Shaklee, membuatkan luka jahitan dan organ dalaman saya cepat sembuh dan sihat, termasuk bahagian rahim saya mengecut dengan cepat!!
Bagaimana saya boleh tahu ianya dah sihat?? Cepat sembuh??..
Sebab..saya dah tak merasa sakit, dan selesa untuk berjalan.. pastu memang rasa kuat laa badan.. walaupun saya berjaga malam untuk menyusu/pump..
Rahim cepat mengecut??.. eerrmmm..bidan yang rasa masa mengurut saya... katanya rahim dah kecut..dah terletak elok ni...

Errrmm..yang paling best??.. BUASIR saya, tiada langsung semasa hamil ke3 ni... semua dengan izinNYA...alhamdulillah...
Tq pada ESP, VITALEA, ZINK, VIT C, GLA COMPLEX, OSTEMATRIX

4- Menurunkan berat badan secara semulajadi yang MANTAP!!
Wowieee..hasilnya..superb!!. Berat semasa hamil..errmm..tengok jela gambar saya semasa hamil  tu..(kandungan berusia 32 minggu)... pastu tengok ler gambar saya selepas bersalin nun.. hihihi..lengan amboi...hahahah...
Disamping mengambil Shaklee, saya tidak mengamalkan sebarang jamu...so, hanya SET SHAKLEE dan berbengkung siang/malam... (kecuali mandi laa..)... hihihiih...
Saya naik kerja selepas bercuti pantang 90 hari, dengan keadaan body yang dah kembali MANTAP...errmmm.. kembali seperti dulu..malah..kalah masa zaman anak dara saya tau...hihiihih....
TQ to ESP, VITALEA, ALFAFA COMPLEX, LECITHIN, OMEGA GUARD, GLA COMPLEX, ZINK

SET BERANTANG SHAKLEE
Hari pertama saya masuk kerja selepas 90 hari cuti pantang...
amacam??.. kurus tak???..hihihiiih

5- Menghasilkan kulit yang CANTIK, GEBUS, CERAH, FRESH....
Alhamdulillah, semasa saya hamil dan dalam berpantang...kulit wajah saya memang sangat kusam, kelam, gelap, kasar... berparut..errmmm... memang sangat-sangat haru laaa..hihiihih..
Tapi...secara konsisten semasa dalam berpantang... hasilnya bukannya sehari dua...tapi berbulan.. ianya menuembuhkan dari dalam dalaman...organ dalaman bersih dari toksin..maka ianya terserlah ke luaran... ;)
TQ to ESP, VITALEA, B COMPLEX, VIT C, GLA COMPLEX, LECITHIN, OMEGA GUARD

Keadaan kulit wajah saya..tanpa di edit..tanpa makeup..
11/3/2013 adalah pada hari ke-45 saya bersalin...
10/11/2013, hasil selepas 8 bulan mengambil SHAKLEE...
ALHAMDULILLAH....Inilah pengalaman saya sebenar..dan inilah pilihan yang tepat bagi IBU HAMIL/IBU BERPANTANG...!!...

Jika ibu-ibu berminat inginkan KEMBALI MANTAP... boleh menghubungi saya untuk mendapatkan set ini, dan konsultasi yang juga MANTAP!!,,,In shaa allah... ;)


    ELLY 0192221610
    SID: 914472
    COD: PUTRAJAYA, NILAI, SALAK TINGGI

    Emel: syamelly29@gmail.com


    Salam sayang;
    Elly Khalid







2 comments:

  1. banyak yang nak dibuat oleh ibu2 yang sedang berpantang
    suami kena la tolong sama

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul tu tuan.... memang banyak ...hihiih..lebih2 lg klu da ada anak yg ramai...semestinya en suami pun kena bantu...
      terima kasih tuan atas kunjungan.. ;)

      Delete

Back To Top