I LOVE TO SHARE MY TRUE LIFE, TRUE LOVE, TRUE MOTIVATIONAL, INSPIRATIONAL, TRUE HEALTH, TRUE BEAUTY WITH THE TRUE NATURAL SUPPLEMENTS..
WELCOME HERE AND THANK YOU FOR VISITING SUPERBGOJES.BLOGSPOT.COM

Tuesday 15 September 2015

HIJRAH SEORANG WANITA




Jika sebelum ini kita bertudung dulu tanpa dasar "perintah siapa?" "untuk apa" "kerana apa" "tunggu dulu" "muda lagi" " tak up-to-date!".

Hari ini kita mencari cahaya. Petunjuk hanya dari Allah. Melalui jalan hamba-hamba-Nya yang bekerja menyampaikan risalah tanpa kepentingan diri kecuali untuk melaksanakan basmallah.

Surah An-nur (CAHAYA) 24: Ayat 31 jelas mencirikan pemakaian mukminah untuk mereka yang sudah pun berserah diri kepada jalan Allah sebagai seorang muslim.

وَقُل لِّلْمُؤْمِنَٰتِ يَغْضُضْنَ مِنْ أَبْصَٰرِهِنَّ وَيَحْفَظْنَ فُرُوجَهُنَّ وَلَا يُبْدِينَ زِينَتَهُنَّ إِلَّا مَا ظَهَرَ مِنْهَا ۖ وَلْيَضْرِبْنَ بِخُمُرِهِنَّ عَلَىٰ جُيُوبِهِنَّ ۖ وَلَا يُبْدِينَ زِينَتَهُنَّ إِلَّا لِبُعُولَتِهِنَّ أَوْ ءَابَآئِهِنَّ أَوْ ءَابَآءِ بُعُولَتِهِنَّ أَوْ أَبْنَآئِهِنَّ أَوْ أَبْنَآءِ بُعُولَتِهِنَّ أَوْ إِخْوَٰنِهِنَّ أَوْ بَنِىٓ إِخْوَٰنِهِنَّ أَوْ بَنِىٓ أَخَوَٰتِهِنَّ أَوْ نِسَآئِهِنَّ أَوْ مَا مَلَكَتْ أَيْمَٰنُهُنَّ أَوِ ٱلتَّٰبِعِينَ غَيْرِ أُو۟لِى ٱلْإِرْبَةِ مِنَ ٱلرِّجَالِ أَوِ ٱلطِّفْلِ ٱلَّذِينَ لَمْ يَظْهَرُوا۟ عَلَىٰ عَوْرَٰتِ ٱلنِّسَآءِ ۖ وَلَا يَضْرِبْنَ بِأَرْجُلِهِنَّ لِيُعْلَمَ مَا يُخْفِينَ مِن زِينَتِهِنَّ ۚ وَتُوبُوٓا۟ إِلَى ٱللَّهِ جَمِيعًا أَيُّهَ ٱلْمُؤْمِنُونَ لَعَلَّكُمْ تُفْلِحُونَ ﴿٣١﴾

"Dan katakanlah kepada para perempuan yang beriman, agar mereka menjaga pandangannya, dan memelihara kemaluannya, dan janganlah menampakkan perhiasannya (auratnya), kecuali yang (biasa) terlihat. Dan hendaklah mereka menutupkan kain kerudung ke dadanya, dan janganlah menampakkan perhiasannya (auratnya), kecuali kepada suami mereka, atau ayah mereka, atau ayah suami mereka, atau putra-putra mereka, atau putra-putra suami mereka, atau saudara-saudara laki-laki mereka, atau putra-putra saudara laki-laki mereka, atau putra-putra saudara perempuan mereka, atau para perempuan (sesama Islam) mereka, atau hamba sahaya yang mereka miliki, atau para pelayan laki-laki (tua) yang tidak mempunyai keinginan (terhadap perempuan) atau anak-anak yang belum mengerti tentang aurat perempuan. Dan janganlah mereka menghentakkan kakinya agar diketahui perhiasan yang mereka sembunyikan. Dan bertobatlah kamu semua kepada Allah, wahai orang-orang yang beriman, agar kamu beruntung."

Menjadi muslim mesti kaffah (TOTAL). Bukan separuh-separuh. 50/50 mahu Allah, tapi ada jiwa sebahagian lagi masih kepada HARTA, SOCIAL STATUS (TAKHTA) dan WANITA.

Jangan kita salahkan Allah kalau kita yang tidak mampu menilai perintah-Nya.

Masuk Islam itu tidak ada paksaan dalam memilih sistem hidup. Tetapi bila sudah berada dalam sistemya dengan automatik kita memaksa diri kita mengikut term and condition sistem.

Batas dan sempadan di dalam agama sudah ditetapkan. Ikuti dengan ilmu. Bukan dengan nafsu.

Hijrah kerana Allah. Itu lebih murni. Harmoni dengan kasih sayang sesama manusia. Ar-rahman arrahim.

Misi ini dinamakan RAHMATAN LIL ALAMIN. Ada basmallah.

Lillah.
Billah.

WERDA adalah JENAMA...
tudung yang menepati syariah untuk muslimah...
GRAND OPENING pada 19/9/2015 di Bangi Sentral.


Pilihan saya dan impian saya untuk ISLAH ke arah yang lebih baik dari segi penampilan, pemakaian, dan juga peribadi...in shaa allah...

Untuk PRE-ORDER tudung WERDA ini...bolehlah menghubungi saya....

    ELLY 0192221610
    NILAI, SEREMBAN, SALAK TINGGI, PUTRAJAYA

    Emel: syamelly29@gmail.com
    FBPage: WERDA NILAI


    Salam sayang;
    Elly Khalid

https://www.facebook.com/werda.nilai

No comments:

Post a Comment

Back To Top